شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

طراحي دكوراسيون داخلي چيست و چگونه انجام مي شود

۴ بازديد

 

در طراحي دكوراسيون داخلي بزرگترين اشتباه اين است كه تفاوتي بين طراح داخلي و كسي كه تزئينات داخلي و پاركت را انجام مي دهد در نظر نگيريم همين اشتباه است كه باعث ميشود تقريبا همه خود را طراح داخلي مي نامند. در طراحي داخلي يكي از نكاتي كه مهم است طراحي داخلي با پاركت است.

 

طراح داخلي و كسي كه تزئينات داخلي و چيدمان و پاركت را انجام ميدهد در ظاهر مترادف هم هستند اما در اصل هركسي شغل مربوط به خود را دارد. شايد طراح داخلي كار تزئينات داخلي را نيز انجام بدهد اما لزوما كسي كه كار چيدمان و تزئينات داخلي انجام ميدهد طراح داخلي را نبايد و يا نميتواند انجام دهد. طراحي داخلي هنري است كه طراح بوسيله آن فضاهاي داخلي را بطوري ساماندهي ميكند كه بهترين استفاده را از اين فضاها را محيا ميكند پس از مدتي كه يك طراح داخلي فعاليت ميكند به علت نزديكي شغل او با چيدمان و دكوراسيون داخلي مجبور ميشود كه وارد به اين حوزه نيز بشود يك طراح داخلي با تحقيق و تجزيه و تحليل و رعايت اصول اقدام به طراحي فضا ميكند.

طراحي داخلي و پاركت كف هنريست بر پايه اصول و قوانين و استانداردهاي لازم كه طراح ملزم به رعايت آنهاست.

اما دكوراتور كسي است كه تقريبا به دور از حجم سنگيني از قوانين و اصول و استانداردها كه در طراحي داخلي است ميتواند اقدام به چيدمان و تزئينات داخلي يك فضا كند.

در واقع دكوراتور انتخاب مبلمان ، رنگها، پارچه ها و كليه لوازم جانبي كه در يك فضا قرار دارد به عهده دارد.

در بعضي كشورها كسي كه كار تزئينات داخلي را انجام مي دهد براي وارد شدن به طراحي داخلي بايد دوره هاي لازم را طي و مدرك و مجوز لازم را دريافت كند. اما طراح داخلي براي ورود به بخش تزئينات داخلي اگر اطلاعات كافي را داشته باشد نياز به دريافت مجوز و مدرك لازم را ندارد.

در ايران نيز ما با طراحاني مواجه ميشويم كه كار تزئينات و چيدمان داخلي را فقط انجام ميدهند اما خود را طراح داخلي مي نامند.و حتي در بيشتر موارد آنها تحصيلات مرتبط و يا حتي رشته هاي هنري را ندارند ولي در فقدان قانون و راهكارهاي قانوني اقدام به فعاليت ميكنند كه منجر به از دست رفتن سرمايه كارفرما و اجراي طرح هاي غير اصولي مي شوند.

طراح داخلي در مبحث طراح دكوراسيون داخلي كسي است كه ارتباط مستقيم با معمار پروژه بايد داشته باشد و در واقع از زمان شروع پروژه ساختماني حضور آن در تمامي مراحل الزاميست ولي اين امر در ايران اصلا رعايت نميشود. و اكثر كساني كه پاركت ميكنند خود را طراح مينامند.

اما دكوراتور پس از اتمام عمليات عمراني پروژه فعاليتش آغاز ميشود.

كار طراح داخلي و طرز پاركت كف زمين بر كار دكوراتور نيز تاثير گذار است و هر نقصي در كار او دكوراتور را با مشكل مواجه خواهد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.